Livorno-(PTE-SZESZI ÁPOLÓK)

2023.06.05
Az utolsó hétvégén sem unatkoztunk. Hétfőn elhatároztunk, hogy a hétvége nagy részét Livornóban a tengerparton fogjuk tölteni. Szombaton délelött utaztunk Firenzéből egyenesen a tengerparti városkába vonattal.
Mikor leszáltunk az állomáson a helyi társaink fogadtak minket. Elkisértek a szállásukra, aminek egyik felét busszal a másik felét gyalog tettük meg a minél több látnivaló felfedezése érdekében. Odaértünk a szállásukra és körbevezettek minket, meséltek a látnivalókról.
Mivel éhesek lettünk elmentünk ebédelni egy közeli tengerparti étterembe ahol nagyon szivesen fogadtak minket. Itt egyenesen a tenger hullámainak zubogó hangja és látványa mellett fogyasztottuk el a nagyon finom ebédünket (kinek: pizza, grillezett tenger gyümölcsei, spagetti és egyébb tészta küllönlegességek). Ezután leszaladtunk a tengerpartra, ahol csodálatos kilátas fogadott minket. Páran bele is merészkedtünk a vízbe, de mivel kicsit hideg volt, ezért nem töltöttünk benne el sok időt.
A nap maradék részét fagyizással, beszélgettéssel és a gyönyörü naplemente megfigyelésével töltöttük a parton. Miután felszált a hold a másnap kipihentsége miatt hamar aludni készültünk.
Másnap korán reggel ébredtünk, közösen reggeliztünk majd a délelött folyamán elindulunk meglátogatni a belvárost. A célunk a helyi piac és a fő út melletti boltok felfedezését tűztük ki, hogy szuveníreket és egyébb apróságokat szerezzünk be.
Délután értünk vissza az expedícióból és kis megpihenés után újbol lementünk a közeli strandra, ahol napozással, fürdéssel és a parti látkép gyönyörködésével töltöttük el a délutánt.
Kora este indultunk vissza a saját szállásunkba Sesto Fiorentinoba. 6 órakor indultunk és 8 órakor már Sesto járdáit koptattuk.